You are here

مسعد أبو فجر يضرب عن الطعام بمعتقل برج العرب

Primary tabs

بدأ مسعد أبو فجر في إضراب عن الطعام من تلات أيام بسبب اللي بيتعرضله هو و عيلته و إدارة السجن مبلغتش النيابة لحد دلوقتي!!!

مسعد محتجز بدون وجه حق بالرغم من صدور قرارات كتير بإخلاء سبيله من القضايا اللى متهمينه فيها، و مصنفينه معتقل جنائي و حبسينه مع الجنائيين، ده غير أنهم كمان قبضوا على أخوه و حبسينه في سجن الترحيلات بقاله أكثر من عشرة أيام مع أنه صدر قرار بإخلاء سبيله هو كمان .. لكن هو فيه حد بيحاسبهم ؟!

خلفية عن اللي حصله من الأول، و بيان مركز هشام مبارك.

Comments

تم الاعتداء على مسعد ابو فجر بالضرب والسب من قبل مخبر يدعى سمير وهناك شهود بسجن برج العرب على ماحدث تخيلوا انسان زى مسعد يتعدى عليه كلب من كلاب الامن عشان يخليه يوقف اضرابه عن الطعام واخو مسعد وهو اسمه احمد وصل برج العرب ومسعد طلب ان اخوه يكون معه بنفس العنبر وطبعا رفضواااا الى متى هذا الظلم افرجوا عن مسعد ابو فجر وكفاكم ظلم وافرجوا عن اخيه الصغير الذى ليس له اى ذنب .

الأخبار من مركز هشام مبارك:

http://hmlc.katib.org/node/450

يا ترى عرفوا يعملوا بلاغ في النيابة عن إضراب مسعد ولا لسه؟؟

هل مصر دوله فقيرة.و,,,,,,,,,, طب قوللى ال20 الف معتقل بتجيب اكلهم وشربهم ومصا ريف الحراسه ومصاريف الترحيل ومصا ريف بناء السجون وصيانه السجون ومرتبات السجانيين قوللىياعم علاء يتكلفوا كام معلومه؛ميزانيه وزاره الداخليه عام 81 كانت 800 مليون وفى عام2007 اص

يوم الاربع 30/5 زرنا المعتقلين ال 5 اللى فن المنصوره والمسجونيين فى بزج العرب هو سجن مبتى حدبث المهم حاولت اعرف اى معلومه عن حبيبنا مسعد معرفتش غر ( المسجون بتاع سينا دة مضرب عن الطام وغامل لينا قلق) انا معاك ياعلاء فى اى حاجه نعملها للراجل دة انا حاسس اننا مقيصرين معاة

اخبار جديده عن مسعد ابو الفجرفى مكونتى http://hkenawy.blogspot.com/

http://hkenawy.blogspot.com/2008/05/blog-post_03.html

هيسيبوه يموت ولا هيهمهم