You are here

تضامن مع المعتقلين و بلغ عن نفسك

Primary tabs

تضامن مع المعتقلين. اطلب من النائب العام التحقيق معك للاعتصام أمام نادي القضاة.

تقدر تضيف اسمك هنا على الموقع لكن ضروري تسجل حساب على الموقع أولا أو ضيف اسمك في في مركز هشام مبارك للقانون تليفون 5758908


نص البلاغ

يجب التسجيل على الموقع قبل اضافة سمك على هذا البلاغ.

السيد الأستاذ المستشار / النائب العام

تحية طيبة وبعد

مقدمه لسيادتكم الموقعون على هذا البلاغ من مواطنين مصريين هالهم ما حدث خلال الاسبوع الماضى بدأ من يوم 24- 27 أبريل 2006 من تعدى صارخ على مواطنين شرفاء مارسوا حقهم الدستوري في الاعتصام والتظاهر السلمى تضامنا مع القضاة في مطالبهم الخاصة باستقلال السلطة القضائية واحتجاجا على إحالة كل من المستشار/ محمود مكي و هشام البسطويسي إلى لجنة الصلاحية. وممارستهم لحقوقهم الدستورية المذكورة فى إطار دعمهم للمطالبة باستقلال السلطة القضائية بوصفها مطلبا لكل المجتمع ولذلك:

  • فإن الاعتداء الغاشم الذي مارسته قوات الأمن على المواطنين يشكل انتهاكا صارخا لكافة المواثيق الدولية والدستور المصري ويعد تعدى على الشرعية في أبسط صورها وهي حق المواطن في التعبير عن رأيه.
  • إن الاتهامات التي وجهت للمواطنين في القضية رقم 5476 لسنة 2006 جنح قصر النيل، والقضية رقم 415/2006 حصر أمن دولة عليا وتم حبسهم على أثرها خمسة عشر يوما على ذمة التحقيق رغم أنها لا تحمل صراحة حقيقة الموضوع إلا أن الواقع أن هؤلاء المواطنين تم حبسهم لأنهم احتجوا احتجاجا سلميا تضامنا مع مطالب قضاة مصر
  • إن الموقعين على هذا البلاغ يعلنوا صراحة بهذا البلاغ والمقدم إلى رأس جهة التحقيق في مصر عن تضامنهم ومشاركتهم للقضاة في اعتصامهم السلمي من أجل قضاء مستقل في وطن حر وأنهم يشاركون المواطنين المحبوسين في موقفهم

لذلك

نتقدم بهذا البلاغ لسيادتكم آملين أن تصدروا أمركم بالتحقيق معنا لممارسة حقنا الدستوري من اعتصام وتظاهر سلمي تضامنا مع القضاة

الموقعون


يجب التسجيل على الموقع قبل اضافة سمك على هذا البلاغ.

Comments

انا سجلت ومضيت على القرار يا علاء، ومش محتاج انك تتكلم على نمرة التليفون على شان تتاكد اذا كنت انا فعلا ولا لاء. وفر تمن المكالمة، انا فعلا الى مضيت هنا .

وكمان حطيت الموضوع بتاعك فى البلوج بتاعى http://tooz.blogspot.com

كدا كدا يا علاء الواحد فى البلد ديه معرض للإهانة وقلة الكرامة بسبب اى حاجه، لو شكلك مش عاجب ضابط ممكن ياخدك ويلفقلك اى حاجه ويرميك فى الحبس او فى المعتقل، وممكن يهينك او يضربك، هى هى الإهانة..

اقصى حاجه هاتحصلك ايه؟، هاتموت، طيب ما كلنا هانموت. بس فى فرق بين أنك تموت راجل وبين انك تموت ........ .

ويارب الشعب يقف وقفة راجل ويمضى على الطلب دا، هاتبقا مصر كلها متهمة بالإعتصام السلمي أمام نادي القضاة، وساعتها ولا حسنى ولا ابنه ولا النائب العام ولا الحكومة كلها هايقدروا يحققوا مع الشعب .

وأما نشوف الشعب دا ليه حكم فى البلد ديه، ولا محكوم علينا نفضل عبيد.

Have one simple question...and I don't mean anything more than asking...and please don't misunderstand or misinterpret it..it is as simple as..."what is the point??" I mean...I really feel sorry for everyone one of the detained people...including the bloggers...but honestly speaking found the banners only going for 2 bloggers which is ok...as some know them very well, but the thing is...it is not only about bloggers...no?? So,how would this help them out??

P.S: am just asking not questioning the concept.

what does the banner have to do with anything???!!!

what is the point of this solidarity statement? simple if you sign you are basically turning yourself in and saying you where an accessory in whatever it is the detainess are charged with, you are pressuring the government to either arrest you or let them go.

the idea is if a large enough group of people (200+ already signed) does that it will put them in a difficult position cause arresting that large number will make it a more visible afair and will attract more reactions.

you would also be giving a message that their tactics do not initidate us that if they think that by beating and arresting 50 they will scare us away they are mistaken and to show that in fact their actions only lead to us being more daring.

on the other hand if they refuse to investigate our claims then they are explicitly and officially admiting there is nothing worth investigating in the first place.

so it's a pressure technique, it has nothing to do with banners and with bloggers.

I mentioned the banners as an example. I thought eno the problem is not only "detained bloggers"...and the banners were pretty much bloggers related.that's it.

Thanks for the clarification

yes the banners that mention a single person only are a bit confusing.

memo said he do more banners if he got photos of the detainees, if people think this is a good idea they should help him collect photos.

بسم الله الرحمن الرحيم

انا حطيت اسمي مع معاكو ومضيت علي البيان

بس عاوزين الهمه يا شباب عاوزين الكل يمضي علي البيان

لازم يعرفو اننا كلنا ايد واحده وكلنا كيان واحد

ويعرفو ان الارض دي فيها خيير في ولادهاا لحد يوم الدين

manal and alaa

i missed your coverage the past few days good to know your back

if it makes sense to sign although i wasnt there (physically) let me know

mahmoud

مقاله في جريدة الاهرام بتاريخ اليوم مقززه جدا تحت عنوان كل سنه وانت طيب ياريس -- شيئ مقزز جدا -- من فضلكم افتحوا The following link http://www.mai1993.blogspot.com/